Online serie ‘De digitale sprong’ en tips voor effectief afstandsonderwijs
De digitale sprong
Leraren die tijdens de scholensluiting in maart 2020 nog relatief weinig ICT hebben ingezet, hebben de grootste ambitie om dat in de toekomst meer te gaan doen. Dat was één van de conclusies in de eerste rapportage Monitor hybride onderwijs die 12 november is gepubliceerd.
Door data uit de Monitor hybride onderwijs te combineren met eerder onderzoek en inzichten van projectleiders van de Innovatievragen Onderwijs en ICT, brengen de PO-Raad en Kennisnet in kaart wat de impact van de coronacrisis is geweest op het onderwijs. De belangrijkste conclusies worden gedeeld in de online serie ‘De digitale sprong ’. Deze eerste editie gaat in op de ICT-ambities van leraren en staat nu online. In een animatie en whitepaper worden de belangrijkste inzichten gedeeld. Daarna dagen interviews, praktijkvoorbeelden en reflectievragen u uit om naar de situatie op uw scholen te kijken.
Effectief afstandsonderwijs
In het overzichtsartikel ‘Effectief afstandsonderwijs ’ beschrijft de Inspectie van het Onderwijs hoe afstandsonderwijs effectief kan worden vormgegeven. Daarnaast gaat het artikel in op risico’s van afstandsonderwijs, wordt er ingegaan op effectieve aanpakken op schoolniveau en wordt beschreven hoe ouders betrokken kunnen worden bij het afstandsonderwijs. Daarnaast kunt u terecht op lesopafstand.nl voor al uw vragen over de organisatie van uw onderwijs in tijden van corona.